Saturday, March 29, 2008

Heste Rally og gode nyheder

Lørdag d. 29 marts stod i hestens tegne.
Fra morgenstunden var jeg nede i folden, en god ven og dyrlæge lagde vejen forbi for at kigge på Morena. Han var glad og tilfreds med at hun har taget 20 kg. på, og påpegede at hedes tynde bagparti skyldes at hendes muskler er slappe.....med andre ord, der skal rides på hende.

Så jeg sadlede hende op (for første gang), og tog en lille tur i folden. Det var dog nemmere sagt end gjort, da hingsten var sygelig jaloux, så det blev kun til en lille tur. Sadlen er en mexsikansk saddel som jeg har fået at den tidligere ejer, et flot stykke kunstværk.


Morena var meget rolig under hele opsadlingen, flyttede sig ikke en millimeter da jeg besteg, og gjorde i det hele tager hvad jeg bad om, så det virker lovende.

Herefter tog vi alle (jeg har min søn denne week-end, samt min halv datter) til heste rally, som på dansk nok ville hedde military ridning.





Her til eftermiddag, var vi nede og efterfodre. Da det kribler i mig for at ride, men ikke havde tid til at sadle hingsten op (jeg har redet på ham før) tænkte jeg "hva ..aen, lad og prøve bar rygget", gik i og for sig godt, indtil hoppen stødte til, så gik han i galop. Hvor fedt er det at ridde bar rygget....i galop....som mand, så jeg lod mig hurtig glide af, og så har jeg redet nok for idag :-)

No comments: